Notebook inspiration

woensdag 18 juni 2014 |





Herken je de situatie dat je een mooi schrift/boekje ziet in de winkel en je het gewoon móet kopen? Terwijl er nog zo'n vijf andere lege schriften in de kast liggen te verstoffen? Ik word blij van schriften en hoe leuk en schattig ze er allemaal uitzien. Nu heb ik van mijn oma een prachtige gele/oranje (yay) Moleskine gekregen, die je ziet op de foto hierboven. Daar wil ik graag tekeningen in gaan maken, of foto's in plakken. Er zijn zoveel leuke dingen die je in een notebook kunt doen, dus vandaag wat inspiratie (voor mijzelf en ook voor jullie)! De foto's komen allemaal van weheartit en de originele bronnen weet ik helaas niet. Vind ze allemaal wel super gemaakt en ik hoop dat ik ook zulke creaties ga maken in mijn Moleskine.


Ik vind dit allemaal zo leuk om te zien, krijg meteen zin om aan de slag te gaan! De foto's in dit artikel zijn vooral gericht op tekeningen en plaatjes, maar je kunt natuurlijk ook in een dagboek schrijven, of wat ik een leuk idee vind: een dromenboekje maken. Elke ochtend schrijf je dan op wat je die nacht hebt gedroomd. Als je het hebt onthouden, tenminste! Dat lijkt me nou echt leuk om later weer terug te lezen.

Houd jij ook een notebook bij, en wat schrijf/teken/plak je daar dan in? Ik ben benieuwd, misschien inspireren jullie mij weer voor m'n Moleskine!

Liefs, Luna. 

20 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Leuke inspiratie!! Ik ben ook altijd van plan om zoiets te gaan doen, maar ondertussen liggen mijn noteboekjes te verstoffen, haha :')
    Misschien iets voor de zomervakantie!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne inspiratie! Ik heb er inderdaad 4 op mijn plank staan die maar verstoffen, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel weer! Ik heb ook een schriftje waar ik allemaal lijstjes in schrijf. Bijvoorbeeld verschrikkelijke leraren, dingen die ik nog wil bakken enz. Dat is ook heel leuk om te doen, een beetje Lena Lijstje-achtig. Hihi! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke inspiratie! Als ik bij de action ben, zie ik altijd zo veel leuke notitieboekjes! Maar ik weet nooit wat ik ermee moet doen, dus laat ik ze meestal liggen. Tenzij ik een bui heb dat ik mezelf niet kan tegenhouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leeeeeeeuk. Tijd om weer aan de slag te gaan met mijn notebooks. Ik heb er een heelboel. De ene voor lijstjes, de andere voor belangrijke gegevens en de andere voor random stuf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukerds zitten er tussen!! Leuke inspiratie meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik word hier altijd zo geïnspireerd door, maar neem er zelf nooit de tijd voor. Ik vind die 'Travels' heel erg leuk. En zie ik daar nou The fault in our stars het boek op je foto? Oomg, ik moet hem hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Ik heb dat bovenste telefoonhoesje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne inspiratie, ik plak en teken mijn eigen notebook ook helemaal vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook zo iets. Ik ben er net mee begonnen. Heb er alleen nog maar wat drankjes etiketten en mijn summer bucketlist ingeplakt. Maar het is wel superleuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke inspiratie! Ik kan ook uren rondneuzen op weheartit, er staat zoveel leuks op. Ik hou nu 2 notebooks bij, een die ik vorige zomervakantie kocht (een mini Moleskine Sketchbook) en nu heb ik sinds kort een Moleskine Watercolour Sketchbook, die ik voor mijn waterverf gebruik! En ik hou elk vakantie een ander travel journal bij, heel wat dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaa ik hou van notitie boekjes! hele mooie inspiratie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vooral de notitieboekjes die omgetoverd zijn tot travel journals vind ik erg leuk! Ik heb zelf ook een travel journal gemaakt van een notitieboekje van de Action, maar hij is lang niet zo mooi als die je vind op We heart it, haha. Ik wil meer notitieboekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh, ik heb té veel notitieboekjes! Elke keer als ik weer een leuke zie, moet ik 'm weer kopen, 'want ik gebruik hem echt wel een keer'. Oei, ik moet echt wat strenger zijn voor mezelf, haha. Vooral bij de Hema vind ik altijd weer hele leuke! Fijne inspiratie, vooral die collages vind ik heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke inspiratie ♥ ik heb zelf ook nog een aantal lege schriftjes staan en toch maar blijven kopen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk artikel zeg! Ik vind notebookjes zo leuk, en ik gebruik ze ook zo vaak. Ik herken het inderdaad, als je een leuke ziet moet je die gewoon meenemen hihi. :) Ook erg mooie inspiratie, en wauw een dromenboekje is echt een onwijs leuk idee. Erg leuk om terug te lezen!

    Liefs Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een onwijs leuke inspiratie! Ik heb helemaal zin om al mijn notitieboekjes te gaan pimpen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zelf heb ik 2 noteboekjes die ik (bijna) dagelijks gebruik (en in de kast nog een stuk of 20). Eentje om alle planningen in te maken voor mijn blog, dat ik een duidelijk overzicht heb (hoe ik dat doe komt nog een artikal over) en een 'journal', hier schrijf ik leuke gebeurtenissen in en plak ik foto's in. En nee, het is geen dagboek (inspiratie en mijn journal komt ook nog een artikel over).

    Als je benieuwd naar mijn inspiratie en ideeen bent, hou dan vooral mijn blog in de gaten!

    Liefs Julia,
    www.happinessplash.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk inspiratie!!

    Tip: Blog een keer wat je moet doen met heel veel schriften want ik heb veel schriften :p

    BeantwoordenVerwijderen