Tips voor vernieuwende kledingcombinaties

donderdag 10 april 2014 |




Kledingcombinaties maken, ik vind het soms moeilijk. Zoveel leuke kleren in m'n kast, maar toch geen origineel setje kunnen maken. Eigenlijk is daar wel wat creativiteit voor nodig. Heb jij hetzelfde probleem? In dit artikel geef ik wat tips om makkelijker vernieuwende kledingcombinaties te bedenken.

1. Heb genoeg basics in je kast. Hoe saai ze ook zijn. 
Met basics bedoel ik zwarte vestjes, hemdjes, een zwarte broek, of spijkerbroek. Dit soort dingen! Ikzelf heb weinig basics omdat ik ze niet koop. In een winkel denk ik bij een zwart truitje niet 'ah, die is leuk, die neem ik mee!'. Toch zijn basics handig omdat er simpelweg alles bij kan. Dan is het veel makkelijker om dat leuke riempje, sjaaltje of gekleurde jasje te combineren! 

2. Plan een combineer-dag en maak foto's van leuke setjes. 
Dit lijkt me zo leuk en handig! Ik wil het ook zeker eens gaan doen. Vul eens een vrije middag door je kledingkast helemaal uit te zoeken. Probeer zoveel mogelijk combinaties te maken. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af om drie outfits per item te bedenken. Een beetje een uitdaging, maar het levert vast leuke dingen op! Vergeet er dan geen foto's van te maken en die in een mapje te zetten. Ben je eens inspiratieloos en op zoek naar een leuke outfit, dan kun je terugkijken!


3. Pak er ook accessoires bij, maar stijl ze nét wat anders. 
In een inspiratieartikel laatst had ik het al over accessoires, dat ze leuk zijn maar ik ze toch niet gebruik. Ik heb er ook niet zoveel, dus denk ik al snel: Ach, laat maar. Ik heb toch geen leuk sieraad bij deze outfit. Toch is er een grote kans dat er wel wat bij past, alleen probeer het wat anders te stijlen! Zoals: je riem, in dit filmpje. Verder kun je ook eens voor een hoedje of hoge sokken gaan. Een beetje out of the box denken. :) 

4. Maak combinaties bij een bepaald (kleur)thema. 
Leuk idee voor tijdens de combineer-middag. Maak setjes bij een thema. Bedenk een aantal thema's, zoals: de kleur rood, de kleur wit, bloemetjes, zomer-outfits, feest-outfits, pastelkleurige outfits, en ga zo maar door.


5. Gewoon doen! Iets wat een rare combinatie lijkt, kan er toch leuk uitzien als je het draagt. 
Ja! Ik heb dat ook wel eens: 'nee, dit kan niet samen.' Heb ik het uiteindelijk aan, staat het best goed! Dat kun jij ook eens doen, een paar dingen uit de kast pakken die je normaal nooit samen aantrekt, maar het toch eens proberen. (Dit geldt natuurlijk niet voor alles - maar je kunt best veel doen met kleding!)

6. Echt geen inspiratie? Kijk dan eens op internetsites of blogs voor ideeën. Of vraag anderen wat zij zouden doen. 
Het internet staat vol met outfits, inspiratie, fashionblogs en -sites (zoals Lookbook). Op Lookbook kun je bij 'zoeken' intypen met welk item je outfits zou willen zien. Heb je bijvoorbeeld geen idee hoe je die neonkleurige broek kunt stylen, typ dan eens 'neon pants'. Hallo, tientallen foto's ter inspiratie! Bij dit topic op Girlscene kun je ook terecht als je even niet meer weet wat je kunt aantrekken bij een bepaalde gelegenheid. En je kunt het ook altijd op Twitter en Instagram vragen, op social media zitten heel veel mensen om je te helpen!

Vind jij het moeilijk om vernieuwende kledingcombinaties te maken?
De reden dat er vandaag een extra artikel kwam, is dat de blogpost van gisteren een beetje kort was en alleen over de enquête ging. Wil jij de enquête van mijn blog nog invullen, dan kan dat hier! Dankjewel ♥ XX. 

24 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Wat een handige/leuke tips. Ik zit wat dat betreft nog te vaak in mijn comfort zone. Koop altijd weer dezelfde kleuren en patroontjes. Basics vind ik ook erg fijn, daar kan je alle kanten mee op! Ik zal eens wat vaker gekke combinaties gaan proberen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handige tips, goed idee om eens een combineer dag voor jezelf te organiseren, dat moet ik misschien ook eens doen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Basics zijn inderdaad fijn om in je kast te hebben! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat een leuk artikel! Heel origineel. Fijne tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er goed uit meis! leuke foto's oook liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handig artikel, ik vind het soms ook erg lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mega handig artikel!
    Mijn kast puilt uit en de deuren gaan op een nippertje dicht, maar toch heb ik altijd drama met bedenken wat ik die dag aan ga trekken.
    Ik ga binnenkort eens een paar tips uit proberen, wie weet komt er wat leuks uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig artikel en goede tips! Ik denk dat ik hier de volgende keer bij het shoppen wel wat mee kan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuke tips :) Echt een handig artikel! X Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zeker dat van die basics is een goede tip. Ik heb iets te veel statement pieces is tijd dat ik daar wat geld in investeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super handige tips! Zijn altijd welkom natuurlijk! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke tips! Superleuk om te lezen! PS. Vind het stiekem extra leuk dat ik je blog ben tegengekomen. Ben ooit zelf ook op mijn 14de begonnen en herken mezelf een beetje. Keep it up!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie net dat je nog veel eerder bent begonnen... foutje! Maar wel heel erg knap!

      Verwijderen
  13. Superleuke tips! Nu ik vakantie heb, ga ik ook eens zo'n namiddagje inplannen denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk artikel! Riempjes zijn hele handige assecoires en op zoveel verschillende manieren te combineren. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super handige tips! Elke ochtend heb ik deze struggle, maar morgen ga ik even een combineer dagje houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede tips en mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb eigenlijk helemaal geen basics in m'n kast, laatst voor het eerst een wit shirtje gekocht. Leuke blog heb je Luna ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik probeer altijd heel veel uit, ookal lijkt het in het eerste opzicht raar, het komt er altijd tof uit te zien! :)) Leuk artikel xx

    BeantwoordenVerwijderen