Jouw me-time tijdens drukke schoolweken

woensdag 11 september 2013 |





Hi. Vandaag een niet al te lang postje. Gewoon wat tips die ik met jullie wil delen en zo. Voor het hele land is ons favo ding weer begonnen. School... School levert altijd stress op. Nou ja, vaak. Vooral de eerste weken van school zijn weer een beetje wennen en dus ook vooral veel stressen. Met deze tips wil ik jullie vooral helpen: Krijg de summerfeeling nog even terug (voordat het weer gaat sneeuwen, hihi!), en chill!

Lekker in bad
Net een zware schoolweek gehad? Me-time, dat wordt 't! Ga even lekker in bad. Just do it. Je hoeft niet dat programma op tv te zien, je vriendin te bellen of wat er ook op je to do lijstje staat. Vergeet het even en ga in bad. Gewoon, omdat het zo lekker kan zijn, en je voelt je weer 100% relaxt en schoon nadat je dit gedaan hebt! (Nee, je gaat niet in dat schoolboek lezen in bad, alleen tijdschriften toegestaan).


Online ontspannen
Wat ik daarmee bedoel? Sites als RainyMood zijn heel handig om even tot rust te komen. Jij hoeft geen regendans te doen om met het fijne geluid van regen in slaap te vallen, zet het geluid op je laptop aan en jij kunt chillen met een regengeluidje op de achtergrond! Wil je het eens proberen, ga dan hierheen: RainyMood. Of heb je liever een haardvuurtje? YouTube aan en klaar is kees: klik hier, hier of hier. Ook inclusief knapperend geluid natuurlijk. Love it. 



Nagels lakken 
Een heel geconcentreerd klusje is dat. Ik kan het niet, de laatste tijd lak ik mijn nagels niet eens meer. Dat komt doordat het er na een dag toch weer af is. Slechter dan ik kun je niet zijn, dus ga voor dat geduldige klusje en lak je nagels. Tip: Zomerkleurtjes. Die donkere tinten kunnen nog wel even wachten, je wil dat zomergevoel toch terug? 



Avondje filmpjes kijken 
YouTube-filmpjes? Dat kan. Maar nog beter is om een goede lange film uit te zoeken en lekker op de bank te ploffen. De avond is altijd een goed moment om wat tijd voor jezelf te nemen. Zoek dus een random avondje uit, kies een film en kijken maar! En een beetje chips erbij mag ook wel. 



Stay positive
Teveel stress en heb je eigenlijk nergens meer zin in? Blijf positief. De makkelijkste 'quote' ever om te zeggen, want het kan best moeilijk zijn om positief te blijven als het allemaal tegenzit. Toch kun je zelf kiezen of je blij, boos of verdrietig bent. Positief naar iets kijken kan al een hoop van je stress wegnemen! 



Hardlopen
Dat hardlopen goed is voor je lichaam én mind, wisten we natuurlijk wel. Maar het is handig om dat nog eens te bedenken als je allesbehalve relaxt bent. Maak een halfuurtje tijd om te hardlopen, hierna voel je je vast veel beter. Beter gezegd, door te hardlopen maak je je minder zorgen. Less stress, dat wil je toch? Trek die hardloopschoenen aan en loop een rondje. Geen zin in? Dan kun je ook gaan zwemmen. Volgens mij werkt dat ook best goed, en net als in de vakantie kun je weer lekker zwemmen. Woohoo! 

Last but not least: (Rustgevende) muziek luisteren, op de bank zitten, tv kijken, computeren, een spelletje spelen, yoga of mediteren, het zijn allemaal dingen om te doen om even los te komen van het schoolleventje. En die vrije tijd mag je best hebben. Doe gewoon wat je blij maakt en voer je hobby's uit. Mijn hobby's zijn bloggen, (verhalen) schrijven, zingen, dansen, op een andere manier creatief bezig zijn... Kijk nu eens naar wat jij leuk vindt en maak er tijd voor, wedden dat je je een stuk vrolijker en beter door gaat voelen? 

Wat doe jij om te relaxen? Liefs, Luna
bron foto's: We Heart It

20 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Leuke tips! Ik heb eigenlijk al lang niet echt gerelaxed. Ben meestal wel met vanalles bezig. Misschien wordt het tijd om een keer weer lekker op de bank te liggen en een boek te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tips! Ik ga fotograferen, werkt echt rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tips! In bad gaan is echt niets voor mij, ik verveel me altijd na 5 minuten, haha xD

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doe ik eigenlijk? Men, geen idee. Soms klaag ik alles er gewoon even uit, haha of ik ga met heel veel tegenzin in mijn bed liggen of opruimen, terwijl de muziek heel hard staat. (Gelukkig is klassiek, jazz etc. mijn genre... De buren vinden het niet zo erg.)Uiteindelijk blijk ik al dansend door de kamer te huppelen en omdat ik niet kan dansen, word ik vrolijk van mijn eigen gekke bewegingen. Daarna ben ik moe en weer blij. Dus, eh, ja. Dat! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne tips! Ik vind vooral een rondje hardlopen vaak een fijn begin van de dag (weekend).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bad werkt echt, vooral als je zeikens nat bent geregend haha!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeeh dat bad ziet er heel verleidelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind een bad altijd heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik neem altijd een lekkere warme douche. En dan verwen ik mezelf met een lekkere bodylotion enz ! Ook vind ik het heerlijk om m'n kamer schoon te maken/ opruimen en te veranderen en dan lekker muziek op. Want ik ook heerlijk vind is naar buiten kijken, terwijl ik in bed lig (kan vanuit mn bed uit m'n raam kijken)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga meestal blogjes lezen of youtube video's kijken om te ontspannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke post! Handige tips hihi.

    Ik geef een vogue sweater weg op mijn blog, doe je mee aan de win actie?:)
    http://hill-ie.blogspot.nl/2013/09/give-away-vogue-sweater.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Handige tips! Ik ben veel te druk, ik plan alles verschrikkelijk onhandig in. Maar mijn plan is nu om elke dag een stukje te schrijven omdat ik het toch wel heel leuk vindt :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke fotos meid!!

    xx Mounia
    www.nonchalantrebel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goede tips! Die geluiden wil ik wel eens uitproberen. En oh, ik HOU van mijn bad <3 heerlijk in het warme water liggen, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk artikel! Ik doe in de avond vaak een combinatie van blogs lezen en youtube video's kijken. In bad gaan is eigenlijk ook wel heel lekker, alleen ik heb er stiekem nooit genoeg geduld voor haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke en handige tips!
    Nagels lakken en een avondje niks doen helpen bij mij vaak!
    Heerlijk vind ik dat:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Handige post nu het drukke schoolleven weer is begonnen, haha. Bovenstaande dingen moet ik echt wat vaker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ga na hele drukke dagen altijd 's avonds in bad met een lekkere bruisbal, heerlijk. Even helemaal relaxen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goeie tips allemaal, vooral die van in bad gaan!
    Bij ons staat de wc pal naast het bad, dus ik zet altijd mn laptop op de wc als ik in bad ga en dan lekker een film kijken: twee in één! :D
    Even wat tijd voor jezelf en ontspannen is inderdaad echt belangrijk, ik merk van mezelf dat ik anders echt gek wordt als ik de hele dag alleen maar zit te denken aan alles wat ik nog moet doen...

    BeantwoordenVerwijderen